Miyaブログ
   
  >> ホーム
  >> RSS1.0
プロフィール

Miya

  • Author:Miya
  • Miya ブログへようこそ!

最近の記事

月別アーカイブ

カテゴリー

 スポンサーサイト

スポンサー広告 | 固定リンク
(--/--/--(--) --:--)

 キュービックノート/Cubic Note


スケートの荒川選手と一緒で(ホント大ファンになっちゃった)人と争ったり比べたりという事が大嫌いなのだけど、キュービックはいい意味で刺激になります。続けていく事でなんだか成長できそう。今日はあけみさん作のキュービックノートのテーマ(これ、かっこいいの。明るくてハッピーで。)と私がアレンジしたアルトフルート三本によるTell me a bed time story を初演しました。キュービックノートのテーマは毎回オープニングで演奏する予定ですので、お楽しみに!

今日の発見はもともと演奏スタイルがバラバラな三人ですが、プレイの内容はその人のしゃべり方に似ている気がする。朱美さんはハキハキして、すごく気の聞いたおしゃれなポイントがあったり、奈帆子さんはやさしくてきめ細やかなフレーズだったり。自分はというと…色々思いあたるとこあるなぁ。やはり性格がでるのだな。
私は毎回橋本学さんのドラムソロにしびれています。今回で二回目の中林薫平さんもすごい対応力だったし、堀さんは相変わらずの華やかなピアノで盛り上げてくれて、大感謝の楽しいメンバーです。

このバンド、フルート業界はもちろん、もっと色々な所に広げたいなー。

また関係のない話ですが演奏前にアキヤマフルートの新作を試奏させていただきました。なんでも新素材を使った楽器で吹奏感抜群で音粒のそろったままぽーんと飛んでいく感じ。私の今使っている楽器とは方向性はかなりちがうけど、色々な可能性を感じました。

そんな事でほんとにフルート三昧の一日だったー。



I hate to conpete with other people but playing in cubic note gives me good energy. I feel that I will be able to develop my ability playing in this band. We played 2 new songs one is cubic note’s theme written by Akemi and the other is Tell me a bed time story by Herbie Hankock arranged by me for 3 Alto flutes.

What I thought today is that the way we play the flute reffers to the way we speak. Akemi's flute is sharp and has a lot of wit. Naoko's flute seems warm and sencitive. I guess I have the same character as I talk playing the flute.

I always am astonished by Mr. Hashimoto’s drum solo which is so energetic. Mr. Nakabayashi on bass is the 2nd time to play in this band but he played great to fit in wit us. Mr. Hori’s piano is so glamourlous they are great people to play with.

I wish this band will be more known to fluteists and other people.

Also before we played today we had a meeting to test a new flute. It is from Akiyama
Flute made by some new texuture. It was interesting because it seemen like the sound went straight and directly to the far end.

So today was a whole day full of flutes.

未分類 | 固定リンク
(2006/03/13(月) 03:06)

copyright © 2005 Miyaブログ all rights reserved.
Powered by FC2ブログ. / PHPウェブログシステム3 / ネットマニア


