Miyaブログ
   
  >> ホーム
  >> RSS1.0
プロフィール

Miya

  • Author:Miya
  • Miya ブログへようこそ!

最近の記事

月別アーカイブ

カテゴリー

 スポンサーサイト

スポンサー広告 | 固定リンク
(--/--/--(--) --:--)

 名古屋スターアイズ/Nagoya Star eyes


フィギュアの決勝、朝の三時から見ました。各国の美しい衣装や特徴、個性は違うけど、みんなすっごく魅力的。私もこんな美しいソロがとってみたいなーなんて思っているうちに日本人選手が登場。ミキティがんばれ!四回転を跳ぶ前の数秒の緊張がとってもながく感じた。成功しなくて残念だったけど、挑戦しただけでもえらいよ。それからレベルの高い演技が続き、ついに荒川選手が!もう、鳥肌がたちました。なんて美しくて、優雅で、品があるのだろう。スポーツである事を忘れて見入ってしまいました。でも採点されるからやっぱスポーツだなー、芸術には点数はつけられないし。と我にかえっているうちになんと金メダル!すごすぎるよー。私は荒川選手と同じ年なんだ。私は音楽家としてのピークを迎えた時にあれだけの表現ができるだろうか?あ~あ、ますます、やめられなくなっちゃった。

そんな興奮さめやらぬ、寝不足の状態のまま名古屋へいってきました。スターアイズで名古屋ライブハウスデビューです。初めての土地で演奏するのはすごく緊張します。でもスターアイズのマスターをはじめ、メンバーもすごくやさしくてほっとしました。写真は初共演、ベースの北川弘之さんとピアノの林祐一さんです。お店の音も気持ちよく、リラックスして演奏できました。でも一曲まるまるとばしてしまったりしたーくやびー。初顔合わせのセッションだったのでスタンダード中心のセッションでしたが、今度はオリジナルもやってみたいな。

終わってみて名古屋の方は本当にあたたかかったです。音楽をじーっと聞いてくださって、今までの中で一番あたたかいお客様だったかもしれない。

そこで話は戻るのですが、スケートの村主選手がよく試合後のインタビューでみんなの支えがあってここまで来られたという事をお話されているのが印象に残っています。その気持ち、とくに昨日は胸に響きました。ライブにきてくださった方のあたたかい気持ちのおかげで演奏できたのだな。

本当にありがとうございました。また名古屋行きます!

I watched the figure skating finals from 3am in the morning. Every countries skater had their own beauty and it was interesting just watching there expressions. The first Japanese skater was Miki. It felt really long although it was only a few seconds when she challenged 4 spin jumps. Although it didn’t go well it is wonderful she challenged it. After that high level skaters followed and at last it became Arakawa’s time. It was amazing. So beautiful I forgot it was sports. But you can’t judge art so I guess it is sports. I was so pleased when she won gold. She is the same age as me. I wonder if I will be able to express that much when I get to my peek as a musician.

Without enough sleep I went to Nagoya. It is my first time to play in a jazz club as a leader. I felt nervous because it was a new place but the members and the master of star eyes were very kind so I could relax and play. The photo is with Mr.Hiroyuki Kitagawa on bass and Mr.Yuichi Hayashi on piano. It was our first time tougher so we played mostly standards but next time I would like to play some originals.

After playing I felt that people in Nagoya are really kind warm. They are great listeners.

This reminds me of the figure skater Ms.Suguri Fumie. She always says in her interview how she is thankful to the audience and she says that she could skate because of them. I really understood that feeling yesterday. Thank you so much for coming yesterday. I really would like to go to Nagoya again.

未分類 | 固定リンク
(2006/02/26(日) 01:04)

copyright © 2005 Miyaブログ all rights reserved.
Powered by FC2ブログ. / PHPウェブログシステム3 / ネットマニア


