Miyaブログ
   
  >> ホーム
  >> RSS1.0
プロフィール

Miya

  • Author:Miya
  • Miya ブログへようこそ!

最近の記事

月別アーカイブ

カテゴリー

 スポンサーサイト

スポンサー広告 | 固定リンク
(--/--/--(--) --:--)

 終りました!!
2枚目のリーダーアルバムのレコーディングが無事、終了しました!!

今回はエグゼクティブプロデューサーに山下洋輔さんをお迎えして、さらにプロデューサー、そしてベーシストとして水谷浩章さん、ドラムは外山明さん、ギターは今堀恒夫さんという超豪華メンバーです。

大ファンのミュージシャンと録音できて、夢のようでした。

今回は全曲私のオリジナルで、前から演奏していた1曲をのぞいて、このアルバムのための書き下ろしです。

録音の当日の初めて音を出す曲がほとんどだったのですが、いざ音をだしてみたら最高に楽しくて、一人で考えていた時よりも何倍も世界が広がっていくのを実感しました。

実際、予定よりも早く進み、3日で録音とミックスといって、録音したものが演奏した時の感覚と同じになるように、音質や全体のバランスを整えたりする作業、を終える事ができました。 (今回はミックスの大切さを理解できたのが大きな収穫の一つでした)

来年に発売かなぁ、、なんて思っていたのが、年内には間に合いそうです!!!

今回はジャケットを含め全体のイメージつくりにも関わりたいと思っています。CD屋でワクワクしながら選ぶ感覚、モノとして持っていたくなるような形になったらいいな、と思っています。

心強いことに、私のHPのイラストも書いてくれている、Anjiliさんがジャケットのイラスト書いてくれることになりました!!

どんなストーリーになるかとっても楽しみです。

まだまだやる事はたくさんありますが、今回の録音に関わって、応援してくださった皆様、本当に、本当にありがとうございました。

I have finished my recording of my 2nd leader album at last.

The members are Mr.Yosuke Yamashita as a executive producer Mr.Hiroaki Mizutani as a producer and bassist. Mr.Akira Sotoyama on drums and Mr.Tuneo Imahori on guitar.

I am a great fan of all of them and it was a dream come true that we could record together.

I have written all the songs this time. Since it was the first time for everyone to play my music which I have never played yet either I was worried what it will be like but it turned out great and if you think about how great the musicians are it is normal that the music was great but I was so pleased how toe world widened.

The recording went very well and we managed to finish the recording and the mixing in 3 days. What was great was that I learned how important the mixing is this time.

I was thinking that it will be coming out next year but things has went very well and I think we will be able to sell it by the end of November.

This time my friend and great artist Anjuli is going to do the drawing for the jacket and I am looking forward to what it will be like!!.

There is still a lot of things to do but I would really like to thank all the people that helped me do this recording. Thank you so much!!!

未分類 | 固定リンク
(2007/08/19(日) 23:18)

copyright © 2005 Miyaブログ all rights reserved.
Powered by FC2ブログ. / PHPウェブログシステム3 / ネットマニア


