Miyaブログ
   
  >> ホーム
  >> RSS1.0
プロフィール

Miya

  • Author:Miya
  • Miya ブログへようこそ!

最近の記事

月別アーカイブ

カテゴリー

 スポンサーサイト

スポンサー広告 | 固定リンク
(--/--/--(--) --:--)

 1月17日
午前中には起きる」という目標をトップページに書きました。そうしたら本当に、ここ数日午前中に起きなければならない、という非常事態が続いるのです。でも、これがだんだん日常になってくれそうな予感。手相占いを信じて、手の組み方を変えてから、なんだかいい事が続いています。

なんで、今日は早起き(実質は寝ていない)したかというと、幼稚園での演奏だったのです。八時に集合だよー。ひえー。しかもヤツラは朝からめちゃめちゃで元気だった。すごすぎる。

今回の仕事は大学の先輩のバイオリンの原田純子さんのお誘いで参加する事ができました。大学時代にはじめてストリングスのアンサンブルを書いたときに、メンバー集めから、演奏のサポートまで色々本当にお世話になった方で、何年かたってこうしてまた一緒にお仕事できるというのは感激でした。メンバーは私以外、クラシックを中心にされている方で、なれないアンサンブルでかなり緊張、でもいい経験でした。ジャズの曲も一曲という事で、コントラバス、チェロ、バイオリン、フルート用にアイガットリズムを編曲しました。いつも即興でやっている内容を譜面にするのは、とても勉強になります。そして、音を出してみたら、我ながらかっこいい!!当日に譜面を渡したのにもかかわらず、見事に仕上げてくださいました。こんどまたちゃんとやりたいな。

子供達は、全身で音楽をきいていて、とってもエネルギーをもらいました。学校公演や子供相手のコンサートは今後ちからをいれていきたいと思っていることの一つです。もう自分の母校はやってしまったので、今のところアテがないのですが、どこか募集しているところがありましたら、是非是非お知らせください!!

I wrote that my aim was to get up in the morning this year. Actually I thought that it would be difficult but I have had some appointments that meant that I really had to get up a few times in a row and it is helping me change my life style.

To tell you why I had to get up that early is that I was playing in a kindergarten. I had to be there by 8am which was so hard for me. All the children were so much full of energy hard to believe for me.

This job came to me introduced by Ms.Junko Harada a violin player we went to the same university and she helped me so much when I wrote my first strings quartet it was a great joy to be able to play together again. All the players except me were classical players so I felt nervous playing in the ensemble but it was a very good experience. They asked me to write a arrangement for I got rhythm so I arranged it for violin cello wood bass and flute. It was interesting to write down what we normally just improvise. They played it perfectly regardless that I gave the music on the spot.

The children were listing to the music using all there bodies and there is so much to learn from them. I really do want to do more concerts for children. I have already done it for my school so please let me know if there is anywhere to play.

未分類 | 固定リンク
(2007/01/22(月) 21:35)

copyright © 2005 Miyaブログ all rights reserved.
Powered by FC2ブログ. / PHPウェブログシステム3 / ネットマニア


