Miyaブログ
   
  >> ホーム
  >> RSS1.0
プロフィール

Miya

  • Author:Miya
  • Miya ブログへようこそ!

最近の記事

月別アーカイブ

カテゴリー

 スポンサーサイト

スポンサー広告 | 固定リンク
(--/--/--(--) --:--)

 国立音大


今日は初めて国立音大に行きました。今、山下洋輔先生がジャズコースで教えてらっしゃるのですが、特別授業という事で私も一日講師でいったのです。自分もジャズの大学にいっていたから、あらためて客観的にみるのはすごく興味深いものでした。ジャズの大先輩の中には、ジャズは教わるものじゃない!とおっしゃる方も少なくないのですが、私は大学で修行できたのは、本当によかったと思ってる。昔はもっとジャズも生活に近い所にあったんじゃなかな。今は自分から探しにいかないとなかなかかっこいい音楽に出会えないと思うんだ。

大学でジャズを教えるという事はいろんな可能性を広げる事になると思う。とくに私たちフルートのようにこれまでマイナーだった楽器にとってはね。みんながんばってね!

Today I went to Kunitachi music university to teach for one day. Mr. Yamashita Yosuke is teaching there every week now. It was an interesting experience because I have been through all that learning and to see it from a different view

Many jazz musicians say that jazz cann’t be learned. I agree to that in some points but I think now Jazz is not a part of our daily life any more. If it was still popular and easy to see great musicians close to our life maybe there would be no need. But now days I think teaching will really widen all sorts of possibilities specially for instruments like us.

未分類 | 固定リンク
(2006/06/27(火) 01:30)

copyright © 2005 Miyaブログ all rights reserved.
Powered by FC2ブログ. / PHPウェブログシステム3 / ネットマニア


