Miyaブログ
   
  >> ホーム
  >> RSS1.0
プロフィール

Miya

  • Author:Miya
  • Miya ブログへようこそ!

最近の記事

月別アーカイブ

カテゴリー


スポンサー広告 | 固定リンク
(--/--/--(--) --:--)

 
こんにちは。

素敵なクリスマスを過ごされましたでしょうか??

私は日々の演奏と作曲の課題に追われ、今年はクリスマス気分を味わう暇もなく、あっという間に過ぎ去っていきました。

でも、日本のクリスマスってなんかヘン、、、。すっごくキレイにラッピングされたキラキラしたプレゼントの箱。見ているだけでも満足だけど、中身を空けてみたら何も入っていなかった、みたいな。

でも、きっと、そういうもいいのかもしれないですね。

という事で、最近の出来事を書きます。ちょっと長くなりそうなので、時間のある時にお読みくださいね。最近、風邪、インフルエンザが流行っているようです。私はとりあえず元気ですが、くれぐれもお身体に気をつけてお過ごしください。一緒にこの忙しい年末を乗り切りましょう!!

Hello!! How are you?

I hope you have had a wonderful Christmas.

I have been playing and busy composing so there was not enough time to enjoy the special moments.

Although Japan’s Christmas is rather strange. Specially young people get very excited but it seems like there is no truth in it.

Any way maybe that is one good parts, being able to accept different cultures.

I shall write what I have been doing recently. It might be a little long so please read it when you have time. Please take care and lets survive together the busy last days of this year.

21日

府中の大国魂神社でのパーティでピアノの楠直孝さんとのDUO。府中は地元なので小さい時から毎年、初詣やお祭りの度に訪れていた思い出深い場所。うれしかったです。地元の方が中心で、たくさん応援していただきました。心強いです!!ありがとうございました。

I played at Oukuni Tana Shrine in Fucyu. Fucyu is where I grew up but I never dreamed that I would be able to play there. Many people support me in Fucyu which gives me so much energy. Thank you very much!!

22日

小児科ライブ。私にとってチャレンジでしたが、渥美さんのかっこいいギターの力もあって、子供たちも喜んでくれたと思います!インフルエンザの予防注射の日のロビーコンサートだったので、みんな少しは注射、こわくなくなったかな??そういえば、私がメンバーとして参加している渥美さんのグループ「Thirdiq」のCDが発売されました。お勧めですよー!

A concert in a children’s clinic. It was a challenge for me but thanks to Mr.Atumi on guitar the children seemed to enjoy it. It was the day for injection so I hope that I helped them not to be scared a little. By the way Mr.Atumi’s group [Thirdiq]’s CD is out on sale now. I am participating as a member.



そして夜はギターの道下さんとアップルでDUO.。道下さんはかっこよすぎて、もう、最高でした。私も前日のパーティの勢いが残っていたのか、結構盛り上がりました。

In the night I played with Mr.Micichita on Guitar in Kannai Apple. His guitar is so amazing I really enjoyed it. I still had the energy from last days party and the music became quite exciting.

23日 

麻布のゲストハウスでのパーティで演奏。しかもなんとこの日はソロ。最初は、ソロは絶対にムリ、とお断りしたのですが、主催者の方のリクエストという事で、なんとか演奏することに。でもいざ、やってみたら部屋の響きが気持ちよくて、意外に音楽的にもおもしろく、大丈夫でした。もっともっと取り組みたくなりました。この機会に感謝です。

I played at a guest house in Azabu. It was a flute solo. At first I didn’t want to play on my own but it was the request of the host so I decided to challenge. Actually it turned out well with the good acoustic sound and musically interesting too.


24日

東京にきていたMomoちゃんと六本木で演奏。昼間はちょっと気が早いけど2月のレコ発ツアーのリハをしました。CDの曲で初めにてピアノで聞く曲もあって、新たな展開が色々見えました。Momoちゃんのピアノ、大好きです。富山、金沢のレコ発では、水谷さん、外山さんとのトリオにゲストで入っていただくのですが、どんなサウンドになるか、すごく楽しみです!

演奏後、ちょっと時間があったので、新宿の喫茶店にて、ビールで乾杯。周りはクリスマスイブ気分満点で、きっと私たち、ういてただろうな、、、でも、それがまた楽しくて、、、たくさん笑いました!!Momoちゃんと二人で行動すると、いつもなにか楽しいハプニングがあります。いつも本当にありがとう!!

I played with Momo in Roppongi. In the day time we had a rehearsal for my tour next year.Some of my songs I heard the first time played by piano and she plays them so bautifully. She will be participating in Kanazawa and Toyama with Mr.Mizutani and Mr.Sotoyama and I can’t wait to hear what it will be like.



25日

広尾のブルーフレイムでギターの岩見淳三さんと初共演しました、
とても素敵でした。バラードが最高に気持ちよくて.。仕事帰りに立ち寄ったとも也さんにもお会いできて、楽しい時間でした。

I played in Hiroo the first time with Mr.Jyunzo Iwami. It was very comfortable specially the ballads. I Mr.Tomoya Hara came in after work and it was a fun time.

未分類 | 固定リンク
(2007/12/28(金) 07:02)

前のページ 次のページ
copyright © 2005 Miyaブログ all rights reserved.
Powered by FC2ブログ. / PHPウェブログシステム3 / ネットマニア


